Small Researchers - Great Discoveries

Osnovni namen projekta Mali raziskovalci – velika odkritja (Small Researchers – Great Discoveries) je razvoj kompetenc in veščin na področju STEAM – znanosti, tehnologije, inženirstva, umetnosti in matematike. Projekt je nadaljevanje uspešnega mednarodnega sodelovanja iz preteklega programskega obdobja. Šest partnerskih organizacij iz 5 držav (Slovenija, Nizozemska, Grčija, Latvija in Srbija) druži želja po razvoju naravoslovnih spretnosti in znanj, ob tem pa krepiti:

– jezikovne kompetence strokovnih delavcev v vrtcih s poudarkom na angleščini,

– aktivno komunikacijo v prvem tujem jeziku v predšolskem obdobju pri otrocih sodelujočih vrtcev,

– digitalne kompetence strokovnih delavcev vrtca skozi nove pristope, vezane na model koncept računalniškega mišljenja v hitro spreminjajoči se družbi in prenos tega znanja na otroke sodelujočih vrtcev s poudarkom na razvijanju reševanja problemov, logičnega razmišljanja in sodelovalnega dela,

– kakovost predšolske vzgoje in z namenom, da se bodo otroci še lažje in uspešneje vključevali v socialno okolje, tj. krepili svoje socialne kompetence v tem raznolikem, globalnem in večkulturnem svetu, ki pred nas in naše otroke ter njihovo prihodnost postavlja nove izzive. Vse partnerje družijo enaki izzivi in želje po izmenjavi primerov dobre prakse za dvig kakovosti lastnega dela, zato je mednarodni značaj tega projekta dodana vrednost.

V šolskem letu 2021/22 smo izvedli prvo fizično mobilnost v Grčiji, in sicer oktobra 2021. Srečanje na Srednji Bistrici bo predvidoma maja 2022.

 

SREČANJE S PRIJATELJI IZ SRBIJE

Otroci iz skupine 3 – 5 let smo se prek Skype aplikacije videli in pozdravili z otroki iz vrtca Zaječar v Srbiji. Z vzgojiteljico iz Srbije sva se spoznali na srečanju v Grčiji in navezali ter ohranili stike. Danes, 17. 11. 2021 so otroci iz skupine 3 – 5 let prek Skype aplikacije spoznali, videli in pozdravili otroke stare 5 -7 let iz vrtca Zaječar v Srbiji. (Zapisala vzgojiteljica Lidija Vučko)

GRŠKI TEDEN V NAŠEM VRTCU

V začetku novembra smo v našem vrtcu spoznavali grško kulturo, kulinariko in druge značilnosti naših partnerjev v projektu Erasmus+. Pri tem smo se zabavali, obiskala nas je tudi prava Grkinja in se naučili veliko novega o naših novih prijateljih. Nekaj utrinkov naših aktivnosti si lahko ogledate v galeriji na desni strani.

ERASMUS+ MOBILNOST V GRČIJI (11.10-15.10.2021)

Tema mobilnosti je bila povezava kulture in tradicije z vpeljevanjem digitalne tehnologije v predšolskem obdobju in v aktivnosti pri mlajših učencih OŠ. Teden je potekal pod sloganom Pushing the boundaries of conceptual understanding (Pomikanje meja razumevanja STEM koncepta). Prvi dan izmenjave, v ponedeljek, 11. 10., smo imeli sprejem na šoli s strani učencev in sodelujočih strokovnih delavcev v projektu, ki je bil popestren s krajšim kulturnim programom in s predstavitvijo šole in vseh udeležencev. Srečanje se je nadaljevalo s krajšim izobraževanjem izvedenim s strani domačega učitelja Evana, ki nam je predstavil povezanost matematike kot znanosti z značilnostmi, ki jih lahko najdemo v naravnem okolju. Izobraževanje je bilo praktično naravnano, saj smo udeleženci izvedli tudi nekaj eksperimentov, ki so obenem prikaz dobre prakse dela z otroki v vrtcu in šolskimi otroki pri obrazložitvi osnovnih naravoslovnih pojmov kot so št. ¶, osončje, vesolje itd. Ob koncu smo izvedli delavnico – inženirski izziv, kjer smo v parih sestavljali zgradbo po natančno podanih navodilih, preverjali smo trdnost in stabilnost izdelka, ki je bil narejen iz nestrukturiranih materialov. Drugi dan mobilnosti smo prisluhnili dobrodošlici s strani župana področja Vari-Voula-Vouligameni, spregovoril smo o grškem izobraževalnem sistemu in izzivih, s katerimi se la ta sooča. V nadaljevanju smo se udeležili izobraževanja s področja STEAM – Micro:bit in Lego WeDo 2.0, ki so bila zelo praktično naravnana, saj smo udeleženci v manjših skupinah programirali in spoznavali osnove programiranja in robotike za najmlajše. Predstavljene so bile tudi vsebine dobre prakse s strani grških gostiteljev pri delu z otroki v vrtcu in v šoli. V sredo smo si ogledali Kostanas Museum of Ancient Greek Tecnology – gre za tehnični muzej atične grške znanosti, kjer smo si ogledali iznajdbe in inovacije iz antičnega časa. Prikazani poskusi so nas prevzeli, saj so pokazali, da so bili Grki veliki izumitelji in moderni misleci že v antičnih časih, nekateri izumi so predhodniki današnjih uporabnih predmetov (robot za točenje pijače, prvi prenosni računalnik itd.). Po ogledu muzeja smo se vrnili v šolo in se poskusili v delavnici izdelovanja ročno narejene Heronovega vodnjaka. Predzadnji dan smo se podali v raziskovanje glavnega mesta Aten in si ogledali Acropolis muzej, ki vsebuje elemente in ostanke grške znamenite Akropole. V programu je bil ogled Akropole, vendar je bil ogled prestavljen na soboto zaradi slabih vremenskih razmer. Zadnji dan mobilnosti smo si ogledali vrtec DES, ki ga obiskujejo otroci v starosti od 4- 6 let, izvedli smo projektni sestanek, kjer smo se dogovorili za nadaljnje aktivnosti v projektu in s tem uradno zaključili s tedenskim programom grške mobilnosti.

INTERAKTIVNI EKRAN PRI DEJAVNOSTIH STE(A)M

Interaktivnega ekrana se poslužujemo vsakodnevno. Na njem predvajamo glasbo in se gibamo, poslušamo in se učimo novo pesmico, ali spoznamo novo pravljico. Zelo dobrodošel je pri učenju angleškega jezika in obravnavanja tem, ki jih ne moremo konkretno približati otrokom (npr. dinozavri). Služi nam kot tudi navadna tabla, saj smo na njo risali sebe, dinozavre in hiše. Praktična je za zlaganje in izdelovanje sestavljank ter za povezave do različnih aplikacij z učnimi listi primernih za otroke (npr. sence).

Zapisala: vzgojiteljica Lidija

ROBOWUNDERKIND NA OBISKU V NAŠEM VRTCU

Eno izmed področij, ki jih v našem projektu pokrivamo, je programiranje, v nekem smislu pa tudi robotika. V našem vrtcu smo otrokom predšolske skupine že predstavili enega izmed naših robotkov, to je Robo Wunderkind, ki ga zlagamo iz kock in ga lahko programiramo s pomočjo aplikacije Robo Live in Robo App. Za osnovno spoznavanje smo preizkusili njegove osnovne funkcije: premik naprej, nazaj, levo, desno, vožnja v te smeri. Izdelali smo celo naš prvi program iz nekaj zaporednih korakov oz. premikov.

Robo Wunderkind
Robo Wunderkind 2
Dostopnost