Logotip projekta Inovativna učna okolja 1:1
Inovativni pristopi
Kompetence 21. stoletja
Raziskovanje
Novi pristopi
Živimo v svetu inovacij. Znamo temu prilagoditi tudi poučevanje in učenje? Naša šola je inovativna šola. Učitelji naklonjeni digitalnim inovacijam v pouk vpeljujemo uporabo sodobne tehnologije, ki služi raziskovanju in interaktivnemu delu z izobraževalnimi vsebinami. Naziv inovativna šola smo prejeli s sodelovanjem v projektu Inovativna pedagogika 1:1 v luči sodobnih kompetenc 21. stoletja. V obdobju 2017-2022 sodelujemo v nadaljevanju tega projekta, kjer kot razvojna šola implementiramo nove pristope k poučevanju in obenem narekujemo sodobne trende v izobraževanju.
Poglej, kaj se je zgodilo pred kratkim …

Še več novosti na OŠPVB

Ob vrnitvi v šolske klopi v šolskem letu 2021/2022 so učence in učitelje pričakale tri prenovljene – inovativne učilnice, za zgodovino, tuji jezik in slovenščino. Vsi se veselimo skupnega ustvarjanja v njih. Tako bomo lahko dalje razvijali veščine in kompetence 21. stoletja, ki so nam omogočile tudi izjemno uspešno šolanje na daljavo.

Poglej, kaj smo že doživeli in kako delamo …

Inovacije po svetu …

Prvi kvalifivirani robotski zdravnik, ki ga poganja umetna inteligenca, je novembra 2017 z odliko opravil teste, s katerimi je pridobil čisto pravo zdravstveno licenco. Razvilo ga je podjetje, ki se sicer ukvarja s tehnologijo prepoznavnja govora (“speech recognition”), iFlytek.

Prvi dron na svetu Ehang 284, ki prevaža potnike, je od februarja 2018 opravil serijo testnih poletov v kitajskem mestu Lianyungangu in dosegel hitrost do 130 km/h. Po zadnjih napovedih bi lahko dron kaj kmalu uporabljali v komercialne namene. 

V banki China Construction Bank v Šhangaju banko, v celoti vodijo roboti, ki prav tako opravljajo vse storitve in komunicirajo s strankami. Celotna uporabniška izkušnja sestoji iz umetne inteligence, interaktivnih naprav, navidezne in virtualne resničnosti. Vse od trenutka, ko stranka vstopi v banko, do trenutka, ko prostor zapusti, jo vodi tehnologija prihodnosti oz. na Kitajskem tehnologija sedanjosti. 

Aprila 2018 so raziskovalci na Univerzi Tongji naznanili prvo regeneracijsko terapijo, namenjeno človeškim pljučem, ki bi lahko popolnoma spremenila življenje ljudi, ki imajo različne bolezni pljuč. Glavna ideja sloni na uporabi mišjih celic, ki pomagajo pri obnovi pljučnega tkiva. 

Prvi “breztračnični” vlak in virtualne tračnice je popolnoma avtomatiziran pametni vlak, ki potuje po virtualnih tračnicah. Delovati je začel v mestu Zhuzhou oktobra 2017. Takšen vlak je precej cenejši od klasičnih,  saj ni potrebno graditi tračnic, prav tako je okolju prijaznejši od avtobusov.

Tvoje mnenje šteje …

Povezani ob dnevu jezikov

26. septembra obeležujemo evropski dan jezikov (o samem dnevu jezikov lahko najdeš več informacij tukaj). Pri pouku jezika smo se pogovarjali o jezikih po svetu, različnosti in pomebnosti jezika. Izvedli smo nekaj aktivnosti na i-tabli, tako so bili aktivni tudi učenci.
Učenci 6. razreda so ta dan obeležili na prav poseben način. Povezali smo evropski dan jezikov, projekt Erasmus+ in inovativno pedagogiko in tako povezali naše učence s finskimi učenci in njihovim učiteljem. Pod vodstvom učiteljice Erike in učitelja Jounija so učenci izmenjali izkušnje in ideje v zvezi z delom na daljavo.

Pripravljeni na novo realnost

V večjem delu 2. ocenjevalnega obdobja v šolskem letu 2019/2020 je pouk v celoti potekal na daljavo. Hvaležni smo, da smo že vrsto let del zgodbe “Inovativne pedagogike” in nam zato delo na daljavo ni povzročalo večjih preglavic. Učenci in učitelji so sodelovali preko Moodlovih spletnih učilnic, orodij znotraj Office 365, video konferenc, spletnih učbenikov in uporabljali še številne druge aplikacije in orodja. Tako so učenci kljub fizični oddaljenosti od učiteljev in šole zelo dobro napredovali in razvijali svoja znanja in kompetence.
V novem šolskem letu 2020/2021 nadaljujemo s prakso vključevanja nalog, ki jih učenci rešijo od doma na daljavo in tako še naprej urijo svoje veščine in kompetence rokovanja s tehnologijo, odgovornosti in organizacije svojega časa.

Obisk FERI

Z učenci 8. razreda naše šole smo v mesecu decembru obiskali Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru, kjer smo se udeležili delavnice robotike. Sprejel nas je gospod Rok Pucko, mag. inž. elektroteh., ki je učencem predstavil delovanje industrijskega robota ter tehnologijo in principe, ki stojijo za delovanjem robotov. Med drugim smo spoznali delovanje motorjev, senzorjev gibanja in nagiba ter dobili vpogled v osnovne mehanske principe skozi izkustveno učenje. Učenci so si z velikim navdušenjem ogledali ne le samo delovanje robotov, temveč tudi programska okolja za programiranje robotov, ki jih imajo na FERI-ju. V programiranju preprostih ukazov, kot so premiki v različne smeri in nagibi, so se preizkusili še sami. Strokovni sodelavci FERI-ja so predstavili vrste robotskih tekmovanj, katerih se lahko udeležijo osnovnošolski učenci. Ob zaključku delavnice smo malce zares in malce za zabavo preizkusili še delovanje robota, ki na osnovi kompresorja stisnjenega zraka in temu prilagojenega programa vrže kocko, in v kolikor je vrgel šestico, smo prejeli darilce – bonbon.

Je to prihodnost?

V prazničnem mesecu decembru smo se z učenci inovativnega razreda OŠ Prežihovega Voranca Bistrica odpravili v Avstrijo, natančneje v Gradec, kjer so nas z odlično organiziranim obiskom sprejeli na Tehnični univerzi. Najprej smo obiskali Inštitut za komunikacijske mreže in satelitske komunikacije, kjer sta nas sprejela dr. Manuela Wenger, projektna sodelavka pri pripravi satelitov za raziskovanje vesolja in dr. Rainer Kuschnig, astrofizik na inštitutu. Ta dan nas je doletela posebna čast in prijetno presenečenje, saj smo bili priča izstrelitvi novega satelita v vesolje, in tako smo si skupaj z drugimi vabljenimi gosti najprej ogledali v živo prenos te izstrelitve s satelitom OPS-SAT, ki bo namenjen raziskovanju vesolja in iskanju t. i. eksoplanetov. Satelit je skoraj v celoti plod znanja Tehnične univerze v Gradcu z nekaterimi drugimi partnerji, poletel pa je iz Francoske Gvajane z raketo Sojuz. Izstrelitev je bila uspešna in smo jo pospremili z glasnim aplavzom, saj predstavlja pomemben korak k raziskovanju globin vesolja. Po tej uspešno opravljeni misiji sta naša gostitelja predstavila svoje delo in delo inštituta, ki se ponaša že s kar nekaj uspešnimi projekti pri razvoju in izstrelitvi satelitov v vesolje. V drugem delu skupnega druženja smo vsi udeleženci, tudi naša gostitelja, sodelovali v kvizu, ki smo ga posebej za ta namen pripravili v aplikaciji Nearpod. Ob zaključku obiska na inštitutu smo imeli še kar nekaj vprašanj za gostitelja in sodelovali v živahni diskusiji.
V nadaljevanju smo obiskali inštitut za računalniško grafiko in vizualizacijo znanja z laboratorijem DAVE, kjer nam je vodja Wolfgang Scheicher predstavil principe delovanja navidezne resničnosti in smo lahko preizkusili opremo za doživljanje te resničnosti, vključno z očali HTC vive. Ob zaključku obiska Tehnične univerze so nas sodelavci inštituta za visoke napetosti in upravljanje sistemov popeljali še po njihovih laboratorijih in nam predstavili delovanje tega inštituta. Ogledali smo si različne elektronske naprave in transformatorje, ki jih uporabljajo pri vsakodnevnem raziskovalnem delu in delu za industrijo, saj univerza daje velik poudarek delu z gospodarstvom.

Tipično slovensko

pri pouku angleščine

Učenci inovativnega oddelka so poleg učnih vsebin v okviru sklopa nakupovanje razvijali tudi področje digitalnih kompetenc – predvsem informacijsko pismenost in izdelovanje digitalnih vsebin. Najprej so s pomočjo i-učbenika obnovili znanje prejšnjih let in se spomnili enega izmed ponosov Slovenije – lipicancev. S pomočjo učbenika in spleta so raziskali tipične spominke različnih regij in na to temo ustvarili digitalni izdelek. Odločali so se za oglas izdelan v aplikaciji Canva, predstavitev preko okolja Google drive in izdelek v orodju Padlet.
Scratch pri angleščini

Z učenci 3. razreda smo se pri predmetu angleščina  preizkusili v programiranju v spletnem okolju Scratch. Način dela in vsebine so bile učencem zelo zanimive in so jih pritegnile. Pri programiranju so brali vhodne podatke, spoznali pogojne stavke in ponovitvene zanke, kar smo vsebinsko nadgradili z utrjevanjem besedišča v angleškem jeziku na temo šolskih potrebščin, prav tako so se urili v iskanju slik na spletu. Delo v spletnem okolju Scratch je sorazmerno enostavno, zato so učenci ob uvodnem kratkem vodenju hitro dojeli postopek in v veliki večini samostojno nadaljevali aktivnosti.
Pouk biologije

Na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica so učenci 9. razreda pri pouku biologije obravnavali učni sklop biotehnologije v sodelovalnih skupinah. Najprej so na spletu poiskali ustrezno gradivo, ga kritično vrednotili ter pridobljeno znanje preizkusili v praksi; izdelali so jogurt, skuto ter klonirali afriško vijolico. Nato so izdelali učne kartice in pripravili predstavitev dela. Sledila je okrogla miza in preverjanje znanja preko spletnega orodja Google Forms.
Pouk fizike

Učiteljica fizike je 14. 1. 2019 v 9. razredu izvedla odprto učno uro za učitelje naše šole na temo vzporedne vezave virov in porabnikov toka in napetosti. Po uvodni motivaciji so se učenci z reševanjem kviza v aplikaciji Kahoot razvrstili v skupine. Preden so začeli delo v skupinah, so skupaj oblikovali kriterije uspešnosti. S pomočjo fizikalnih apletov so simulirali delovanje vzporedne vezave in opravili simulacijo meritev napetosti in toka. Z aplikacijo Random Name Picker so določili, katera skupina učencev bo na podlagi kriterijev uspešnosti podala povratno informacijo tisti skupini učencev, ki je predstavila svoje delo. Ocenjujemo, da so bile uporabljene aplikacije pri obravnavani temi smiselne in so obogatile pouk, hkrati pa omogočile večjo nazornost obravnavane snovi. Učenci so bili aktivni, med seboj so sodelovali ter bili drug drugemu vir učenja. Ura je bila dinamična in zanimiva.
Izobraževanje

V sredo, 28. novembra, smo izvedli izobraževanje za učitelje, vključene v projekt Inovativna učna okolja podprta z IKT. Izobraževanje je vodila vodja koordinatorjev projekta, Maja Vičič Krabonja. Predstavila je sledeče aplikacije: Charades, Quiznetic, Google Forms in Microsoft Forms. Učitelji smo aplikacije preizkusili v vlogi uporabnika, nato pa smo sami izdelali primer dobre rabe. Predstavljene aplikacije označujemo kot zelo dinamične in zanimive za učence.

Srečanje

razvojnih šol

na naši šoli

V petek, 26. 10. 2018, je na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica potekalo delovno srečanje ravnateljev in koordinatorjev razvojnih šol. Po začetnem pozdravu ravnateljice, ob interaktivnem ekranu, ki je nova pridobitev naše šole in kjer obiskovalce pozdravlja Lovrobot, so se udeleženci ogledali sodobno opremljeno učilnice matematike, ki omogoča raznovrstno delo učencev pri pouku.  Po skupnem uvodu na temo vesolje, v sklopu katerega smo spoznavali najnovejše aktivnosti na področju raziskovanja vesolja, je sledilo medpredmetno delo po skupinah. Učenci so v štirih delavnicah predstavili pridobljene digitalne kompetence. Po predstavitvi je sledila skupna refleksija, v kateri so sodelovali tako učenci kot obiskovalci. Pester in dinamičen dan se je zaključil z delovnim srečanjem ravnateljev in koordinatorjev.

Delavnica z

inovativnimi oblikami

dela od dnevu

dejavnosti

V delavnici o sodobni, igrivi in uporabni ureditvi šolskih in drugih prostorov, smo večino dela izvedli z uporabo IKT. Učenci so pri delu v skupinah uporabljali tablične računalnike, na katerih so zbirali inforamcije, jih uredili in zbrali v orodju Padlet. Zbrano teoretično znanje so poskušali praktično vključiti v aplikaciji Home Planner 5D, kjer so načrtovali hišo ali sobo.

Nova oprema v

matematični

učilnici

Matematično učilnico smo osvežili z novimi barvami. K temu smo dodali 23 miz, ki omogočajo najrazličnejše oblike dela. Prečudoviti barvni stoli omogočajo pravilno sedenje. Poleg tega imamo dve mizi za delo stoje. Pri pouku uporabljamo interaktivno tablo, belo tablo in zeleno tablo, kar omogoča večjo stopnjo diferenciacije.

1. srečanje z

implementacijskimi

šolami

2. srečanje z

implementacijskimi

šolami

Opravili smo 2. srečanje z implementacijskimi šolami. Poleg pogovora o delu na implementacijskih šolah smo si ogledali tudi primere dobre prakse iz naše šole in tako so udeleženci podrobneje spoznali delo s QR kodami in z aplikacijo Kahoot.
Delo pri pouku

Dostopnost