Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah je naslov evropskega projekta, v katerega je vključena naša šola kot razvojna osnovna šola. Nosilec konzorcija je Zavod RS za šolstvo. Projekt je podprt s strani Republike Slovenije ter Evropske unije iz Evropskega socialnega sklada in traja od 2017 do 2022. Namen projekta je v učencih spodbuditi način razmišljanja in razumevanja podjetnosti kot ustvarjalnost, inovativnost in proaktivnost posameznika ter skupin.  Razvijanje podjetnosti  je naložba v uspešnost posameznika v prihodnosti in bogati njegovo življenje. Cilj razvijanja podjetnosti je namreč usposabljanje posameznika za uresničevanje lastnih zamisli, idej in interesov.

 

REZULTATI NATEČAJA ZA IME »CENTRA ZNANOSTI«

Na natečaj za izbor imena »Centra znanosti« so na sedež Centra arhitekture Slovenije prejeli 55 izdelkov iz 11 osnovnih šol. Komisija za pregledovanje in ocenjevanje je po dolgem razmišljanju zaradi velikega števila dobrih predlogov podelila eno prvo nagrado in tri enakovredne druge nagrade. Komisija je pri izboru upoštevala izvirnost predlaganega imena, tematsko ustreznost in kakovost likovne predstavitve.

Učenka naše šole, Neja Filip, je prejela enakovredno 2. nagrado. Za ime »Centra znanosti« je izbrala ime »Vega«.

Nagrajena Neja bo v Zavodu 404, ki pripravlja delavnice s področja tehnologije, strojev, programiranja in elektrotehnike za osnovnošolce, en dan s pomočjo mentorjev Zavoda 404 ustvarjala projekt s področja, ki si ga bo izbrala sama.

Učenki Tjaša Kustec in Zala Lucija Balažic sta si prislužili priznanje in uvrstitev na razstavo boljših prejetih predlogov.

Učenka Ivana Krampač je prejela priznanje ter uvrstitev na razstavo.

Komisija je podelila priznanje učenkam Neji Zver, Neji Hartman in Evi Vršič.

TABLA VEŠČIN UČENCEV 6. RAZREDA

Najstarejša skupina iz vrtca se nahaja v šoli, zato so učenci vsak dan v tesnem stiku s predšolskimi otroci. Na oglasni deski vrtca razstavljajo veliko izdelkov in ker je med njimi le malo takih, ki bi bili tesno povezani s predmetom tehnika in tehnologija so se učenci 6. razreda odločili  narediti izdelek, ki bi pokrival različne dejavnosti vrtčevskih otrok s področja tehnike in tehnologije. Razvoj številnih dejavnosti iz področja tehnike in tehnologije so združili v celoto, ki so jo predstavili na tabli veščin. S tablo veščin so želeli otrokom v zelo zgodnjem obdobju razvoja skozi igro omogočiti pridobitev, predvsem pa poglobitev znanja s področja tehnike. Otroci tako skozi aktivnosti na tabli spoznajo tehnične predmete, razvijajo spretnosti na področju tehnike in tehnologije, spoznavajo različne materiale in obdelovalne tehnike, seznanjajo se s potjo od ideje do izdelka, spodbujajo ustvarjalnost v zamišljanju in konstruiranju lastnih zamisli in medgeneracijsko sodelovanje.

PODJETNOST SKOZI ROBOTIKO

V sklopu projektov Pogum in Erasmus+ smo povezali otroci vrtca, tj. njegove predšolske skupine in učenci 9. razreda pri izbirnem predmetu računalništvo in preizkusili delovanje t. i. robotske roke, ki ne podlagi servo motorja in ukazov, ki jih prejema preko tabličnega računalnika, igra na ksilofon. Naš gost ta dan je bil učitelj tehnike in računalništva Miha Kočar, naš domačin, ki pa zadnja leta živi in uči v Ljubljani na OŠ Martina Krpana. Učitelj Miha je tudi sicer tehnični navdušenec, ki rad odkriva in raziskuje nove priložnosti, tako da smo zelo hvaležni, da se je odzval našemu vabilu in nas popeljal na prve korake v svet robotike.

Kot si lahko ogledate na spodnjem posnetku, je roka bila na začetku malce bolj trda, tako da nas čaka še kar nekaj vaje, da bo zaigrala kot prava. Vsebine programiranja oz. robotike so eden izmed ciljev projekta, da že otroci v vrtcu vidijo delovanje tega izredno hitro rastočega področja in se seznanijo z osnovnimi principi logičnega razmišljenja, obenem omogoča visoko stopnjo kreativnosti in samoiniciativnosti.

Stop Motion posnetki iz Zimskega tabora projekta Popestrimo šolo

V torek, 8. oktobra 2019, smo ustvarjali v objemu IGRIVE ARHITEKTURE. Obiskali so nas arhitekti iz Centra za arhitekturo in nam predstavili to področje malo drugače.

Učenci smo pri delu pridno zavihali rokave in delo vzeli zares. Dan je potekal v prijetnem ustvarjalnem duhu. Tak način dela nam je bil zelo blizu, saj smo medsebojno sodelovali, si izmenjali ideje in se učili veščin kreativnega in kritičnega razmišljanja.

Nekaj utrinkov si oglejte na tej povezavi.

 

V sklopu mobilnosti Erasmus+ na naši šoli so nas obiskali pomembni gostje, med drugim evropska poslanka mag. Tanja Fajon in župan MO Murska Sobota dr. Aleksander Jevšek. Ob tej priložnosti smo cenjena gosta povprašali za njuno mnenje o tem, zakaj je pomembno podjetno razmišljanje že v osnovni šoli. Njuna odgovora si oglejte na spodnjih posnetkih.

Podjetno valentinovo

Četrtošolci naše šole so imeli idejo, da bi učiteljici pripravili neko presenečenje. Svojo zamisel, da bi ji zaigrali neko pesem, so razširili najprej iz dveh učenk na celoten razred, iz ene vaje na mesec in pol vaj, sodelovanje vseh učencev z učiteljico glasbe, ki je poiskala note in organizirala vaje. Na spodnjem posnetku si lahko ogledate, kaj jim je s skupnimi močmi uspelo ustvariti in uživate v njihovih idejnosti, ustvarjalnosti in podjetnosti.

Na spodnjem videoposnetku si lahko ogledate, kako lahko uresničimo svojo idejo.

IGRIVI ŠOLSKI PROSTORI

V sredo, 3. 10. 2018, učenci naše šole nismo bili navadni učenci, temveč načrtovalci idej, risarji, arhitekti, mizarji, preoblikovalci notranjih prostorov, pisci preprostih finančnih načrtov in prošenj za donacije, ustvarjalci novih iger in predvsem otroci, ki smo aktivno sodelovali pri spreminjanju učnega okolja. V okviru tehniškega dne z naslovom Igrivi šolski prostori smo navadne šolske stopnice spremenili v poučne. Kadarkoli bomo hodili po njih, se bomo nezavedno učili ali ponavljali poštevanko. Hodnike in učilnice smo opremili s talnimi igrami, da nam bo med odmori čas še hitreje minil. Ves dan smo razvijali praktično in izkustveno učenje, sodelovali med seboj, pridobivali izkušnje, bili zelo motivirani, inovativni in podjetni. Nekaj utrinkov si lahko ogledate na tej povezavi.

Dostopnost